close

 哈囉~ 各位

 

時光飛逝  

 

也到了小弟我要上寒期輔導的時候了.....

 

上周才向大家介紹的西洋歌曲

 

歌詞釋義與評析已經熱騰騰的上桌囉~~

 

誰想咬一口啊??(((誤!!!!!!

 

在此也先放上愛莉希亞的本首歌曲的精彩   M V  


 

( 註 : 部落格下方的是英文歌詞版的影片~ 跟這部不一樣喔 ~ ~ )

 

 

 

之前微塵有一個朋友問我最近有推薦哪些歌曲還不錯聽>>>

 

我立馬就向他推薦了這一首歌

 

除了他的洗腦程度不說以外

 

基本上這首歌要表達的意涵非常到位

 

 

【我就是不想去參加趴踢!!!你既然逼我來了,我就搞自閉給你看!!!!!

 

再次像上次一樣大喊一聲

 

這是真的~~~~

 

相信對【我的少女時代】undefined 這部國片不陌生的大大們

 

腦中會想起女主角林真心的那一句

 

{女生說 A B C D 那就是 E F G H;當女生 H I J K 就表示她 L M N O}

 

事不宜遲,現在就請美國最知名的歌手兼演員現場演出這段

 

 

【我的卡拉麥脆雞時代】= 

Alessia Cara -HERE(佇立於此)

 

 

(I guess right now you've got the last laugh) 

我想這是妳今夜最後的微笑了

 

I'm sorry if I seem uninterested 

好啦!我必須承認我的興致沒有很高昂

 

Or I'm not listenin' or I'm indifferent 

我沒仔細聽 甚至根本不想在意

 

Truly, I ain't got no business here 

說實在的 我沒有任何理由繼續待在這裡

 

But since my friends are here 

但自我的朋友都來了之後

 

I just came to kick it but really 

我開始想要加入 但真的

 

I would rather be at home all by myself not in this room 

我寧願獨自待在家裡 也不要願待在這個監牢

 

With people who don't even care about my well-being 

和這些根本不在乎我死活的人一起

 

I don't dance, don't ask, I don't need a boyfriend 

我不起舞 不打招呼 我更不需要男朋友

 

So you can go back, please enjoy your party 

所以你可以回到屋內 請享受你今晚的派對

 

I'll be here, somewhere in the corner under clouds of marijuana 

我只會在這裡 在這陰暗充滿大麻氣味的角落裡

 

With this boy who's hollering I can hardly hear 

搭配這男孩淒厲慘叫 我根本聽不見任何聲響

 

Over this music I don't listen to and I don't wanna get with you 

待這個我從不聽的音樂呃環境 我一點也不想和你待在一起

 

So tell my friends that I'll be over here 

就告訴我的朋友 我就在這裡

 

Oh oh oh here oh oh oh here oh oh oh 

喔喔喔 這裡 喔喔喔 在這陰暗的角落 喔喔喔 

 

I ask myself what am I doing here? 

我自問為何我在這裡做什麼

 

Oh oh oh here oh oh oh here  

喔喔喔 這裡 喔喔喔 在這

 

And I can't wait till we can break up outta here 

直到我 失去耐性再也無法等待 只想趕快離開這裡

 

Excuse me if I seem a little unimpressed with this 

不好意思齁~ 若我冷淡對你 還請你原諒我

 

An anti-social pessimist but usually I don't mess with this 

我就是個反社會悲觀主義者 但通常我不會砸場子

 

And I know you mean only the best and 

而且我知道你只和人氣王混在一塊兒

 

Your intentions aren't to bother me 

你的企圖不會阻礙到我

 

But honestly I'd rather be 

但說實話我寧願

 

Somewhere with my people we can kick it and just listen 

與我的朋友在某處狂歡 互相聆聽

 

To some music with the message (like we usually do) 

聆聽有意義的音樂 (如同我們經常做的)

 

And we'll discuss our big dreams 

討論我們的偉大夢想

 

How we plan to take over the planet 

要怎麼掌管這顆星球

 

So pardon my manners, I hope you'll understand 

因此 我的態度不會好到那兒去 還希望你能諒解

 

That I'll be here 

 之後,我會一直在這裡

 

Not there in the kitchen with the girl 

不是和那女孩在廚房 

 

Who's always gossiping about her friends

一直討論著朋友的花邊新聞

 

So tell them I'll be here 

所以 告訴他們我會在這裡

 

Right next to the boy who's throwing up cause 

在那不停嘔吐的男孩的旁邊

 

He can't take what's in his cup no more

因為他無法再喝下那杯中物

 

Oh God why am I here? 

噢! 老天 我為何在這裡

 

Oh oh oh here oh oh oh here oh oh oh 

喔喔喔 這裡 喔喔喔 在這陰暗的角落裡 喔喔喔

 

I ask myself what am I doing here? 

我自問我在這裡做什麼

 

Oh oh oh here oh oh oh here  

喔喔喔 在這裡 喔喔喔 在這裡

 

And I can't wait till we can break up outta here 

直到我再也無法等待 一心想離開這裡

 

Hours later congregating next to the refrigerator 

幾小時後 就在冰箱旁邊會合吧

 

Some girl's talking bout her haters 

有些女孩正討論她討厭的人

 

She ain't got none 

她認為這絕對不是毫無收穫

 

How did it ever come to this 

最後 事情怎麼演變成這樣

 

I shoulda never come to this 

我根本不應該來這裡

 

So holla at me I'll be in the car when you're done 

晚點再談吧 我會在車上等你玩完

 

I'm standoffish, don't want what you're offering 

我壓根不在乎 完全不奢望你給我的

 

And I'm done talking 

我終於幹譙完了

 

Awfully sad it had to be that way 

很糟糕地 事情必須如此演變

 

So tell my people when they're ready that I'm ready

所以 告訴我的朋友 待他們玩夠了 我隨時準備離開

 

And I'm standing by the TV with my beanie low 

我會站在電視旁邊 戴上我的毛線帽

 

Yo I'll be over here 

嘿! 我會一直在這裡

 

Oh oh oh here oh oh oh here oh oh oh 

喔喔喔 這裡 喔喔喔 在這裡 喔喔喔

 

I ask myself what am I doing here? 

我自問我究竟在這裡做什麼

 

Oh oh oh here oh oh oh here  

喔喔喔 在這裡 喔喔喔 在這裡

 

And I can't wait till we can break up outta here 

我再也無法等待 只想離開這裡

 

Oh oh oh oh oh oh 

喔喔喔喔喔喔

 

Oh oh oh oh oh oh

喔喔喔喔喔喔

 

 

全劇終.........THE END

 

------------HELLO IS ME I'LL SEPARATE THIS SHIT-------------

 

欣賞完這首歌的你有沒有突然發覺這女孩的牢騷實在有點多

 

不過他最後的訴求也算是成功了

 

等到她朋友最後離開了

 

不過這也使我聯想到之前知名的 YouTuber - SMOSH undefined  介紹的影片~~   

 

在此附上超連結

 

 

........

 

因此被打動的原因只會有兩個

 

超直白的歌詞

 

+

 

連綿不斷的旋律

 

 

                                            那就請各位敬請期待下一周吧~~~~

 

 

 

arrow
arrow

    WeMa天行家 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()